Akdeniz 2013

photo AkdenizTuru2013Rota_zpsc12d25e7.jpg
Eylül 2013'te 3 motor 5 günlük Köyceğiz-Marmaris-Rodos turundan sonra motorla geri dönmeyip Motorumu Köyceğiz de Zeki nin kapalı garajına bırakmıştım. Kurban bayramında da İstanbul'dan Dalaman'a uçup dönüşü de motorla ve Eşimle birlikte Köyceğiz-Antalya-Isparta üzerinden gelerek kısa bir gezi yapmış olduk...Ekim ayı olmasına rağmen çokta fena değildi hava...

Dalamana indiğimiz gün hava harikaydı ama gece fırtına kopacağını biliyorduk. Öyle de oldu. Gece müthiş bir fırtına ile sanki gök yarıldı....Bizden sonraki uçaklar Dalaman a inemedi İstanbula geri döndüler...Yağmurdan dolayı sabah yola çıkma planımız suya düştü....Öğlene kadar Köyceğizde beklemek zorunda kaldık, saat başı internette uydu bulut hareketlerini izledim....Bu arada Köyceğizin de keyfini çıkarmış olduk. En son bulut bizi geçip Antalyaya doğru ilerlemeye başlayında çıktım yola....O önde biz arkada yol aldık ve hiç ıslanmadık sayılır...ama yollar hep ıslaktı...Sarı germede bir otele fırtına  felaket vurmuş.

photo DSC_0992_zps9f0a351d.jpg
 photo DSC_0993_zps9994a162.jpg

Biraz hızlı kaldık ve bulutu yakaladık. Buluta bir miktar daha avans vermek için ve biraz dinlenmek için Saklıkent öncesi mola veriyoruz. Molada 2 solo motorcuyla karşılaşıyoruz, BMW 1200 GS kullanıcısı Murat ve BMW F800 GS kullanıcısı Sait. Arkadaşlarla 2 Kez ayrılıp yine 2 kez karşılaşıyoruz.

Hemen yağmur sonrası olduğu için geçtiğimiz hiçbir yerde denize giremiyoruz. Bunlardan ilki Ölüdeniz. Yazık oldu Ölüdenize ama yapacak bir şey yok. Sel sonrası saklıkenti dolaşma fikri pekte iyi bir fikir değildi. 200 m bile gidemedik kanyonda. Su çamur gibiydi.
 photo DSC_0994_zpsae82cff3.jpg

Saklıkent sonrası karanlığa kalıyoruz ve dağlardan tepelerden köy yollarından Kalkan a iniyoruz. Otel bulmak için durup GPS ten otel araştırıyoruz. Eşim hemen önünde durduğumuz Otele giderken bende civardaki alternatiflere bakıyorum. Geri dönerken Eşimin biri ile konuştuğunu tam ayrılırken görüyorum sonrasında yolda beni de farkedip çok nazik bir dille "Az önce eşinizle görüştüm size otel konusunda yardımcı olabilirim" diyip konuya giriyor. Önerdiği otel gayet düzgün ve hoş bir oteldi. Samira otel. Ayak üstü sohbet sonrasında ismini unutmamamız için "Yardan" diyor, ve ekliyor "Ne yardan ne Serden" şeklinde hatırlayabilirsiniz. Kendiside motor kullanıyormuş eşi ile birlikte uzun turlara çıkıyormuş. Otele yerleştikten sonra bizi sahibi olduğu Kuyumcu Dükkanına davet ediyor bizde yerleşip karnımızı doyurduktan sonra bir tur atıp Kalkan içinde sonrasında Yardan Kuyumcusuna uğruyoruz. Gece yarısına kadar bizim için açtığı beyaz şarap eşliğinde keyifli motor sohbeti yapıyoruz. Kendisine ve eşine bizi gösterdikleri ilgi için teşekkür ediyoruz.

photo DSC_0996_zpsa430ca00.jpg
 photo DSC_0997_zps2906ec65.jpg
 photo DSC_0998_zps756d2a1b.jpg
 photo DSC_0999_zps7d821acb.jpg
 photo DSC_1000_zps88db8b35.jpg
 photo DSC_1001_zpsde10ec1e.jpg
 photo DSC_1003_zps672e66b8.jpg

Kahvaltı sonrası biraz havuz başı keyiften sonra yola çıkıyoruz. Yine muhteşem bir plaj Kaputaj plajı ama sadece resim çekmekle yetiniyoruz. Çok dalga ve rüzgar var giremiyoruz suya.

photo DSC_1004_zpse572c324.jpg

Kaş içine girip adayı turlayıp biraz mola veriyoruz.
 photo DSC_1005_zps84990477.jpg
 photo DSC_1006_zps432d4f33.jpg
 photo DSC_1007_zpsc39365b8.jpg
 photo DSC_1008_zpsf416c7de.jpg

Ve yine karşılaşıyoruz bizim BMW cilerle....Bu sefer daha keyifli bir noktada Mavi yengeç yiyecekmişiz...Bizim ilk olacak bakalım beğenecek miyiz.....
 photo DSC_1009_zps8cd09278.jpg
 photo DSC_1010_zpse6a04a52.jpg

Yengeçlerin yanında birde tokmak ve taht getirdiler....Valla yengeci ayıklamak için harcadığımız enerji aldığımız enerjiden daha fazlaydı...aç aç ayrıldık oradan......

photo DSC_1011_zps23e9f5e6.jpg

Ve sonunda Olimpostayız....Yine büyülüyor beni burası...Salaş olduğundan mıdır nedir ama çok hoş....Ya aylarında iyi de bu aylarda normale göre birkaç derece daha soğuk olunca biraz keyif kaçırıyor....Her zamanki gibi Türkmen evini tercih edip bungolowumuza yerleşiyoruz. Sabah kahvaltı ve akşam yemeği açık büfe ve çok çeşitli...

Üzerimizi değiştirip artık denize girmek üzere kaya mezarlarından geçerek sahile yürümek için yola çıkıyoruz. Antik şehrin girişinde bizi bir gişe karşılıyor. Artık ücretli olmuş Olimpos kaya mezarlarına girmek. Sahil girişinde de bir gişe var doğal olarak.
 photo DSC_1012_zps69317887.jpg
 photo DSC_1013_zpsfbf36d1c.jpg
 photo DSC_1014_zps8e9f1bf9.jpg
 photo DSC_1015_zps16e32ba1.jpg

Plaj yine her zamanki gibi harika.
 photo DSC_1016_zps4d4d8bce.jpg
 photo DSC_1017_zps873d2b49.jpg

Güneş batınca hava birkaç derece daha soğuyor ve hemen geri dönüyoruz daha kalın birşeyler giymek için.
 photo DSC_1018_zps6db0b2d0.jpg

Murat ve Sait telefon edip kalmayı düşündükleri Korsan koyundan vazgeçtiklerini ve Olimposa gelmek istediklerini söylüyorlar bende onlara bir bungolow ayırtıyorum. Ertesi gün kahvaltımızı yapıp ortak arkadaşımız olan Orhan Uslu ile buluşmak üzere Antalya ya doğru yol alıyoruz.

Orhan sağolsun bizi karşılıyor. Eşi ve kızı ile tanışıyoruz, en son yaptığı Pamir turundan bahsediyor bize. Yolumuz uzun olduğundan öğlen tekrar yola çıkıyoruz.

Olimpos-Isparta arası hiç fotoğraf çekmemişiz galiba.....

Isparta da Eğirdir gölünde göl kerevitlerinin tadına bakıyoruz ama bu sefer ayıklama işini garsonlara yaptırıyoruz.....Bunlar bir çeşit ıstakoz....ama çok büyük değiller....
 photo DSC_1019_zpsf022a3d0.jpg
 photo DSC_1020_zpsd245019f.jpg photo DSC_1021_zps00e830c9.jpg

Eşimin uzun süredir görmediği Üniversiteden arkadaşı Cansu ile buluşmak için Eskişehir'i zorluyoruz. Murat ve Sait Afyon da kalmayı kaplıca keyfi yapmayı tercih ediyorlar ve Eğirdir sonrası yollarımız ayrılıyor. Hava kararıyor ve iyice soğuyor, yolda güzel olduğundan hedefe kilitlenerek Eskişehir'e geç te olsa giriyoruz. Önce öğretmenevinde yerimizi ayırtıp Arkadaşımızın evine gidiyoruz. Kaloriferleri sonuna kadar açıyorlar anca ısınıyoruz.

Cansu'nun Küçük kızı Ceylin, Büyük kızı ise Ceyda sabah sabah karşılarında fotoğraflarını çekmeye çalışan birini görünce kızıyorlar doğal olarak...
 photo DSC_1022_zps1b7ae8c4.jpg

Akşam gece yarısına kadar sohbet ediyoruz ama bizi bırakmıyorlar. Evlerinde misafir ediyorlar. Antalya dan Eskişehir'e olan yol sonrasında bize yiyi geliyor.....Çok iyi ağırlanıyoruz. Sabah yola çıkmadan önce iki kız kardeşi de motora bindirip mink bir tur yaptırıyoruz......çok hoşlarına gidiyor..Walla ileride rüzgarınkızı olurlarsa ben karışman......
 photo DSC_1024_zps7af35256.jpg

Telefonumdaki sıkıntıdan dolayı Tahsinin alnında bir nokta oluşmuş...Hindistana gittim diye yutturayım dedim arkadaşlar ama erkek alnına denk gelmesi iyi olmamış.....Birde aracın plakası çıkmış yaw çok belli oluyor TR de olduğumuz....