Tenere XT660Z Aksesuar Çalışması

3 kere 12 Volt çakmak girişi, 2 kez koruma demiri, 2 kez depo üstü çanta değiştirdikten sonra Tenere kullanıcılarına belki bir faydamız olur düşüncesiyle aksesuar çalışmalarımı bu bölümde aktarmak istedim ....

Elcik Koruma:


Hiç Polimiğe girmeyeceğim Barkbuters elcikler harika dizayn edilmiş....
Gayet geniş el içerisinde rahat ediyor....Kalın eldivenle bile Hiçbir zaman değmiyor....
Orijinal ağırlıklar sökülüp kendi ağırlıkları montajı yapıldığında gidonda 3900-4100 arasında titreme rahatsız edici derecede  artıyor ama çok geçmeden bu durumu fark edip hemen bir ilave ağırlık ile işi çözdüler....

 photo 22012011004.jpg
 photo 22012011003.jpg
 photo Barkbustersa11F01310rl1310kilavesi_zpsb9c0cbbc.jpg


Motor Alt Koruma ve Orta Sehpa :


Tüm üreticilerin ürünleri birbirine çok yakın ben Yamaha yı tercih ettim.....


Motor Yan Koruma:


Touratech motor koruma tam bir fiyasko.....Bana çok zayıf geldi. Takar takmaz yeni bir koruma arayışına girdim....Orjinalini arkadaşım kullandı oda çok zayıf, 1-2 ufak tekfek düşüşlerde hemen yamuldu ama koruması gereken yerleri pompa v.s gayet iyi korudu. orjinalini bulamadığımdan başka arayışlara girdim....Hem altı hemde yarı gövdeye kadar olan kısmı koruyan Hepco & Becker korumalara karar verdim. Harika koruma sağlıyor ve Givi gibi kaba değil....Zaten motor plastikleri üst bölgeyi koruduğundan Givi ye hiç gerek yok....
  photo 22012011002.jpg
 photo DSC_0421_zps6cc14683.jpg


Yan ve Arka Çanta Bağlantıları:


Tam olarak ne yapacağıma, hangi çantayı takacağıma (soft, hard, givi, aluminyumv.s.) karar veremediğimden bu tür çantaların tamamını takabileceğim SW Motech marka yan çanta demirlerini tercih ettim....Bir süre soft çanta kullandım ama en sevdiğim windstopper eşyalarım çanta ile birlikte egzosttan çıkan sıcak gaz ile eridiğinden bu işten vazgeçtim....
Uzun süren araştırmalar sonucu Pelicanları takmaya karar verdim.....Aynı çantayı hem top hem de yan çanta olarak kullanabiliyorsun ve her biri 36 lt olan yan çantaları taktığında motor gidonun geçtiği her yerden geçebiliyor....Motoru trafikte çok daha rahat kullanabiliyorsun....
 photo DSC01744.jpg
 photo DSC01747.jpg
 photo 31032012277.jpg
 photo 31032012273.jpg
 photo 31032012274.jpg
 photo 31032012275.jpg
 photo 31032012276.jpg

Topcase olarak ta Givi Trekker 52 LT çanta kullanıyorum eğer eşim arkamda ise. Yalnız kullanımlarda soft Dry Bag çok daha iyi bir tercih oluyor, özellikler offroad sürüşlerinde.



Buda Tool tube, içine ne koyarsan koy....motordaki en ölü bölgeleri bu şekilde değerlendirmiş olursun....Amerika2dan getirttim, Twistedthrottle sitesinde var.


 photo DSC_0122_zps9487ccba.jpg

 photo DSC_0121_zpsad9b0775.jpg

 photo DSC_0120_zps26c00949.jpg



İsterseniz bol stickerlı bir tenereniz de olabilir.
http://traildreamer.com/en/adhesivos-pronto-en-venta/
YAMAHA TENERE VON AREND

Akrapovic Egzost

Yaklaşık 1000€ değerinde olan bu egzostlar Motorun sıfır fiyatının Yedide biri kadar....
5-6 kg kadar orjinal egzostlardan daha hafif olduğunu okumuştum yabancı bir forumda ama OTR de sadece 2kg kadar hafif diyor, belki bir kaç beygirde güç ilavesi vardır (tam olarak bir veri yok bu konuda) ama bu çok önemli değil. Nasıl yapsak ta uygun bir tane bulup taksak bunlardan, yok mudur ebay de falan......:-(((




Lastikler

Motor 24000 km ye geldi henüz Fiyat-Performans dengesini kuramadım.....
Rodaj sonrasında (2000km de) Tourance ları çıkartıp Continental TKC80 lerimizi taktık. Hem asfaltta hemde arazide gayet tatmin ediciydi. Asfaltta virajlara Tourance gibi girebiliyordum. Arazide de Tourance tan daha iyiydi. Fiyatıda gayet iyiydi 350 TL ye takımını alıp takmıştık ve işte bizim Lastiğimiz artık sürekli TKC 80 kullanacaz demiştk ta ki takımı 900 TL oluncaya kadar.


5000km sorunsuz kullandım, Balkan turu için Conntinental ContiEscape taktık. Conti Escape ler asfaltta gayet iyiydi ama tur sonrasında hafif arazi ve yayla yollarında mıcırda işe yaramıyordu. Islak arazide ise baya kötüydü. Hatırı sayılır diş kalmasına rağmen ömrü bitmiş bir davranış sergilemeye başladı.


ContiEscape ömrü bitmişti benim için TKC ye geri dönüş için Lastiğimi muhafaza eden servise değiştirmek için gittiğimde yarı ömürdeki TKC 80  Lastiklerimin çöpe atıldığını öğrendim. Yenisi pahalı olduğundan biraz araştırıp herkes gibi Mitas E09 takmaya karar verdim. Takımı 450TL ve TKC 80'e çok benziyor ama biraz sert olduğunu öğrendik.
Taktık ama asfaltta ilk km ler ve berbat bir sürüş deneyimi yaşadık. Yoldaki beyaz şeritlerin üzerinde bile geziniyor. Islak asfalt zeminde ise felaket derecede kötü. Ne kadar dikkat ederseniz edin tam bir fiyasko. Arazide performansı gayet iyi fakat motor üzerinde sürekli teyakkuz halinde olmak sürekli lastiğin tepkisinin ne olacağını düşünmek hoş birşey değil. Daha 200 km olmadan sökmeye karar verdim.


Şimdi ne yapıcam????? Yakında Almanya iş seyahatim var oradan Haidenau Scout K60 alıp denemek istiyorum. TR satış fiyatı TKC80 le aynı (800-900TL) fakat Almanyada biraz hesaplı. %50/50 bir lastik olduğu söyleniyor yorumlarda. Kıtalararası yolculuk yapanlar bu lastiği tercih ediyorlar. Ayrı iki lastik kullanmaktansa tek bir lastikle her ihtiyaca cevap verebilmesi güzel. Bakalım deneyeceğiz.....


3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba, güzel bilgilendirme. Emeğinize sağlık. Depo üstü çanta olarak tavsiyenizi alabilir miyim?

Adsız dedi ki...

çok teşekkurler, Kaskinizi nereye koyuyorsunuz, çantalar kask almiyor gibi ?

motosiklet aksesuarları dedi ki...

Elinize sağlık. Motosiklet aksesuarları ile ilgili güzel bir değerlendirme yazısı olmuş. Kullandığınız ürünleri gayet açıklayıcı bir şekilde aktarmışsınız. Tekrardan elinize sağlık.